1. TILLÄMPNING OCH GENOMFÖRANDE AV Villkor
- 1.1 Dessa villkor och villkor gäller, utan begränsningar eller reservationer, för alla beställningar av produkter som placerats på webbplatsen av kunden.
- 1.2 Dessa villkor är avsedda att definiera villkoren för beställning Produkter på webbplatsen samt respektive rättigheter och skyldigheter var och en av parterna i samband med leveransen av Produkterna.
- 1.3 Om inte annat skriftligen överenskommits av parterna, gäller dessa villkor företräde framför alla motstridiga klausuler från allmänna villkor tidigare utarbetat och publicerat på webbplatsen. De gäller för undantag från något annat avtal.
- 1.4 Dessa allmänna villkor anses vara en integrerad och väsentlig del av avtalet som ingåtts mellan HOORTRADE och var och en av dess kunder. De är tillgängliga när som helst på webbplatsen.
- 1.5 Dessa T&CS meddelas systematiskt till Kunden under validering av sin beställning, vilket innebär det fullständiga och oreserverade godkännande av dessa villkor. Denna acceptans består av att markera motsvarande ruta för detta ändamål. Att kryssa i denna ruta är anses ha samma värde som en handskriven signatur från Kund.
- 1.6 HOORTRADE förbehåller sig rätten att ändra och/eller anpassa dessa T&Cs på när som helst. I det här fallet gäller endast den version som gäller på dagen för den beställning på webbplatsen är giltigt tillämplig på kunden.
- 1.7 Det faktum att HOORTRADE vid en given tidpunkt inte utnyttjar någon av bestämmelserna i dessa T&CS kan inte tolkas som ett avstående att utnyttja dem senare.
- 1.8 HOORTRADE uppmanar varje kund att läsa dessa villkor noggrant för att skriv ut dem och/eller spara dem på valfritt hållbart medium, innan du placerar en beställning av produkter på webbplatsen.
2. SKAPA/HÅLLA ETT PERSONLIGT KUNDKONTO
- 2.1 Skapandet och/eller innehavet av ett personligt kundkonto är en nödvändig och obligatorisk förutsättning för att validera en beställning för Produkter på webbplatsen.
-
2.2 Kunden kan skapa sitt personliga konto:
- Från hans första besök på webbplatsen eller vid någon annan tidpunkt under en efterföljande besök på webbplatsen, från fliken för detta syfte och tillgänglig på alla sidor på webbplatsen.
- När han lägger sin beställning på webbplatsen, efter att ha valt den Produkter han vill beställa och har validerat sin "Korg".
- 2.3 För att skapa sitt personliga konto måste Kunden tillhandahålla all nödvändig information om honom, varvid det anges att något ofullständigt kontoskapande kan inte valideras. Den valda inloggningen av kunden kan inte ändras. I händelse av ett fel, Kunden måste återskapa ett konto, det anges att det inte är det möjligt att överföra data från ett konto till ett annat konto.
- 2.4 Under inga omständigheter kan HOORTRADE hållas ansvarig för en fel av kunden i sin e-post som leder till att mottagandet saknas av meddelanden från HOORTRADE rörande uppföljningen av hans beställa.
3. LAGA EN BESTÄLLNING PÅ WEBBPLATSEN
- 3.1 Alla beställningar av produkter görs nödvändigtvis via webbplatsen. HOORTRADE strävar efter att tillhandahålla de mest trogna möjliga bilderna och beskrivningar av produkterna. Men eftersom dessa bilder och illustrativa texter är inte avtalsenliga, kunden kan inte anlita ansvar för HOORTRADE i detta avseende.
- 3.2 HOORTRADE accepterar inte någon beställning på skräddarsydda produkter som presenteras inte på webbplatsen.
- 3.3 Förutsatt att detta uttryckligen erbjuds av HOORTRADE på webbplatsen, Kunden kan: Förbeställa en Produkt som är slut i lager och finns fyllt på. Beställ en produkt i lager. I dessa två fall, Kunden måste betala hela beloppet för beställningen på webbplatsen vid tidpunkten för sin beställa eller förbeställa.
- 3.4 Kunden väljer direkt på Sajten den eller de produkter han önskar att beställa och kan när som helst komma åt sidan "Min varukorg" för att visa de valda produkterna och validera dem för att placera hans beställa.
- 3.5 Kunden måste i alla fall ansluta till sitt personliga konto, Om han inte har gjort det i förväg, eller om han inte har gjort det, skapa ett konto för att lägga sin beställning på webbplatsen. Som en del av slutförandet av sin beställning kommer han att behöva lämna ytterligare information rörande särskilt hans telefonnummer för att underlätta avtalade tider för leverans av hans Produkter, samt leverans och faktureringsadress. av hans beställning. I detta avseende kan Kunden inte begära leverans av Produkterna som beställts i ett annat land än den där han skapade sitt personliga konto. Vissa städer eller städer är undantagna från leverans (se bilaga 2 till dessa T&CS). I någon händelse måste alla beställningar vara vederbörligen ifyllda och måste innehålla information som är absolut nödvändig för beställningen. Kunden är ansvarig för uppgifternas sanningsenlighet, riktighet och relevans försedd. HOORTRADE kan således inte hållas ansvarigt i händelse av sen leverans på grund av en felaktig eller ofullständig leveransadress.
- 3.6 Kunden kan göra ändringar, korrigeringar, tillägg eller till och med annullera hans beställning, tills den har validerats på beställningssammanfattningssidan, före betalning.
- 3.7 Innan kunden fortsätter med valideringen av sin beställning måste läsa dessa villkor och acceptera dem i sin helhet och utan bokning.
- 3.8 Efter validering av sin beställning och informationen om leverans måste Kunden välja betalningssätt för sin beställning i utrymmet reserverat för detta ändamål, lägg till eventuell rabattkod han har, bekräfta sedan betalningen.
- 3.9 Avtalet ingås definitivt mellan HOORTRADE och Kunden när orderbekräftelsen har mottagits av den senare. Denna orderbekräftelse innehåller dessa villkor i PDF-version. Den slutliga beställningen kan inte bli föremål för någon annullering, helt eller delvis, på kundens del, förutom utövande av ångerrätten föreskrivs i artikel 7. Följaktligen, vid fel i beställningen eller dubbletten måste Kunden vända sig till HOORTRADE som kan eventuellt tillåta återkallande av beställningen före leverans. I en sådan fall kommer uttagskostnaderna som anges i punkt 7 att betalas av kunden.
- 3.10 Alla förfrågningar som rör en beställning måste skickas till HOORTRADE via kontaktformuläret för detta ändamål på webbplatsen, tillgängligt via kundens personliga konto.
4. PRIS OCH BETALNINGSVILLKOR
PRODUKTPRISER
- 4.1 Tillgång till webbplatsen och till presentationen av produkterna är fri. Endast beställningen av en eller flera produkter kommer att vara föremål för betalning av den senare.
- 4.2 Tillämpliga priser är de som gäller på beställningsdagen den webbplatsen av kunden.
- 4.3 Priserna på produkterna och eventuella ytterligare kostnader relaterade till ordning anges, på ett tydligt och begripligt sätt, på sammanfattning av
BETALNINGSVILLKOR
- 4.4 Priserna kommer att faktureras på basis av gällande priser kl tidpunkten för beställningen. En faktura som sammanfattar alla beställda produkter av kunden samt deras respektive kostnad kommer att vara systematiskt skickas till kunden.
-
4.5 Kunden kommer att betala priset för sin beställning, direkt på
Webbplats, enligt betalningsmetod och alternativ som valts vid
placering hans beställning och detta i enlighet med den process som
föreskrivs härför syfte. Beroende på hans bosättningsland, olika
betalning metoder som erbjuds av HOORTRADE till kunden:
- Vid betalning av en beställning eller en förbeställning med CB/Mastercard/Visa/Paypal/ SOFORT / GIROPAY / BANCONTACT / IDEAL / PRZELEWY24 / EPS / FINTECTURE, debiteras Kunden när lägga beställningen eller förbeställningen.
- Vid betalning för en beställning eller förbeställning med betalningslösningen i 3 omgångar eller 4 omgångar med kreditkort, tjänst tillhandahållen av ALMA (Alma SAS-företag), belägen på 176 Avenue Charles de Gaulle 92200 Neuilly-sur-Seine och registrerad hos RCS Nanterre under nummer 839 100 575, debiteras Kunden omedelbart för den första månadsbetalningen vid beställning eller förbeställning. Beroende på vilken lösning som valts, kommer månatliga betalningar att dras av varje månad, på årsdagen för undertecknandet av försäljningskontraktet, tills full återbetalning fastställts vid tidpunkten för valideringen av beställningen. HOORTRADE agerar inte på något sätt som långivare i den mening som avses i artikel L.311-1 i konsumentlagen. Varje vägran att bevilja kredit av Alma för en beställning kan leda till att den annulleras. Varje uppsägning av Villkoren som binder Kunden och HOORTRADE leder till uppsägning av Villkoren eller kreditavtalet mellan Alma och Kunden. Betalning i tre/fyra delbetalningar sker via vår partner Alma. Betalningssäkerhet säkerställs av ALMA och dess tjänsteleverantörer. Alla betalningar är skyddade av 3D Secure. Antal köp: Endast köp mellan €50 och €4 000 är berättigade till betalning med Alma Avgifter: Genom att betala i flera omgångar med Alma betalar Kunden juridiska förvaltningsavgifter som anges vid beställningstillfället. Alma är telefonbetalningsansvarig och utfärdar ett elektroniskt certifikat som kommer att fungera som bevis på beloppet och datumet för transaktionen i enlighet med bestämmelserna i artiklarna 1316 och följande i civillagen
- 4.6 Kunden informeras om att HOORTRADE för all betalning använder en säkert betalningssystem som hanteras av de auktoriserade betalningsleverantörerna KASSA och PAYPAL.
- 4.7 Underlåtenhet att betala på förfallodagen kommer automatiskt, utan föregående formell underrättelse och automatiskt, resultera i avstängning eller ogiltigförklaring av kundens beställning, utan att det påverkar någon annan handlingsplan.
SPECIALERBJUDANDEN OCH PROMOKODER
- 4.8 De specialerbjudanden, promokoder och rabatter som visas på webbplatsen är i princip giltiga så länge de är synliga. Webbplatsen förbehåller sig rätten att avsluta sådana erbjudanden när som helst.
- 4.9 Om inte annat anges är promokoder giltiga endast en gång per beställning. För att koden ska valideras vid köp måste konsumenten uppfylla de villkor som krävs för att promokoden ska kunna tillämpas: minsta pris, vald vara, antal varor, giltighetsdatum etc.
- 4.11 Ordervalidering och betalning innebär att konsumenten accepterar priset. Konsumenten kan under inga omständigheter begära återbetalning för den ej tillämpade rabattkoden efter betalning. Ingen återbetalning kommer att göras om konsumenten bekräftar beställningen utan att rabattkoden har tagits i beaktande. Användningsvillkoren, giltigheten och värdet av kuponger och promokoder varierar.
5. LEVERANS AV PRODUKTERNA
- 5.1 Produkterna som beställs på webbplatsen levereras med alla motsvarande användar- och installationsinstruktioner. Dessa dokument kan även skickas till Kunden på dennes begäran. Kunden informeras att vid beställning av en Produkt levererad i flera paket, är motsvarande meddelanden infogade i endast en av de paket levererade.
- 5.2 Kunden informeras om att Produkterna levereras med hjälp av medel av en transportör som är auktoriserad för detta ändamål. Leverans erbjuds.
- 5.3 Om inte annat anges på webbplatsen under beställningsprocessen eller i beskrivningen av de beställda produkterna (särskilt i händelsen av reservation eller förbeställning av en produkt), åtar sig HOORTRADE att skicka nämnda produkter inom 72 arbetstimmar. från bekräftelsen av beställningen. Deadlines som annonseras på webbplatsen är i enlighet med våra auktoriserade transportörers praxis. I vilket fall som helst Beställda produkter kommer att levereras inom en period av högst trettio (30) dagar efter avtalets ingående eller inom perioden kommit överens med kunden. Förbeställningar ger kunden reservation av varulager som tas emot.
- 5.4 Leverans sker på den adress som Kunden anger. HOORTRADE har inte möjlighet att ändra adressen efter valideringen av beställningen. Eventuell frånvaro av kunden under leveranstid överenskommen med transportören, inklusive i händelse av ett fel i leveransadressen och/eller svårigheter att kontakta kunden, kommer för HOORTRADE att motsvara ett avslag från Kund att ta produkterna i besittning. I ett sådant fall, HOORTRADE kommer att ha rätt att fakturera kunden för hela eller delar av merkostnader relaterade till behovet av att genomföra en ny leverans av produkten/produkterna som kunden kommer att ha informerats om i förväg.
- 5.5 I händelse av att kunden inte får produkten/produkterna beställt, utan att någon motivering skickats till HOORTRADE, HOORTRADE förbehåller sig rätten att fakturera Kunden för straffavgifter beräknade i enligt returkostnadstabell 7.7).
- 5.6 Vid leverans är Kunden noga med att omedelbart kontrollera antal levererade paket och deras skick. Kunden kan vägra ett paket vid leveranstillfället om han upptäcker en anomali angående leveransen (skada, skadad eller öppen förpackning, trasig eller skadade produkter etc.). I händelse av ett saknat paket som en del av leveransen ska kunden rapportera den på följesedeln, nämna referensen för det saknade paketet och ta i besittning av de andra paketen. Om den eller de produkter som beställts av kunden har skadats eller skadats under transporten till den överenskomna platsen för leverans eller i avsaknad av ett eller flera paket måste Kunden vid leverans måste du formulera alla användbara, exakta och motiverat förbehåll mot den följesedel som presenterats för honom av bärare. Dessa reservationer måste formuleras på ett tydligt och detaljerat sätt sätt (ange de saknade eller skadade paketen och antalet berörda bland de levererade paketen, beskrivning av problemet påträffade och den resulterande skadan). Allmänna formuleringar, som t.ex "under förutsättning att öppnas" eller "under förutsättning att verifiering eller inventering av paket" utgör inte exakta och motiverade reservationer som förväntas av HOORTRADE och har inget värde.
- 5.7 Kunden är vederbörligen informerad om att varken transportören eller HOORTRADE kan hållas ansvarig för mottagandet av paket av en person som är auktoriserad av kunden och som skulle acceptera leverans utan reservation. HOORTRADE måste i alla fall informeras om en sådan situationen så snart som möjligt för att den ska kunna kontakta berörd transportör och bestämma vilken uppföljning som ska ges av beställningen levereras. Som sådan uppmanas Kunden att dokumentera problemen stött på (foto, kommentarer på följesedeln) för att underlätta hanteringen av returer med transportören. I frånvaro av av eventuella reservationer som gjorts vid leverans, bekräftar kunden ha mottagit Produkter i enlighet med hans beställning och uppenbart gott skick, utan att det påverkar kunden i efterhand utnyttjar de rättsliga garantier som är tillämpliga med förbehåll för uppfylla villkoren. nödvändig.
- 5.8 Om Kundens paket returneras till HOORTRADE på grund av en avvikelse eller skada, kommer den senare att kontakta kunden vid mottagandet av returpaketet för att fråga honom vad han ska göra med sin beställning. Om Kunden har av misstag vägrat paketet, han kan begära att det är det returneras genom att först betala kostnaderna för den nya försändelsen som kommer att meddelas honom. Dessa kostnader ska också betalas för beställningar för vilka fraktkostnaderna erbjöds när beställningen gjordes.
- 5.9 Eventuell försening i leveransen i förhållande till datum eller deadline anges för Kunden vid beställning eller, i avsaknad av indikation på datum eller försening under beställningen, mer än trettio (30) dagar från avtalets ingående kan leda till upplösning av försäljningen på Kundens initiativ, efter skriftlig begäran från denne genom rekommenderat brev med mottagningsbevis, om efter att ha instruerat HOORTRADE att göra leveransen har han inte följt. De Kunden kommer då att få ersättning för alla inbetalda belopp, senast inom fjorton (14) dagar efter det datum då avtalet ingicks avslutas. Denna klausul är inte avsedd att gälla om förseningen i leverans beror på ett fall av force majeure.
6. INVENTION FÖRE MONTERING
Efter leverans av sin beställning och före varje begäran om HOORTRADE kundservice måste kunden se till att han har kontrollerat allt de delar som ingår i de levererade paketen och detta inom ett maximum period på fjorton (14) kalenderdagar. Denna fullständiga verifiering är absolut nödvändigt för att begränsa den multipla användningen av HOORTRADEs eftermarknadsservice och därmed tillåta HOORTRADE att svara på Kundens begäran(n) görs vid ett tillfälle och så snart som möjligt. Annars kan HOORTRADEs svarstider komma att förlängas.
7. ÅTERRÄTT
- 7.1 Kunden har en period på fjorton (14) hela dagar från mottagandet av produkterna för att utöva sin ångerrätt från HOORTRADE, under gällande rättsliga villkor som avses i konsumentlagen, utan att behöva motivera någon anledning eller betala straffavgifter.
- 7.2 Om han avser att utöva sin ångerrätt ska Kunden måste informera HOORTRADE om sitt beslut att frånträda avtalet avslutas genom att före utgången av ovannämnda period skicka: Med formuläret bifogat till dessa T&CS, i bilaga 1 och skickat antingen av post med mottagningsbevis, eller via kontaktformuläret som finns tillgängligt från webbplatsens kundområde. Alla andra uttryckliga uttalanden, otvetydigt, uttrycker sin önskan att dra sig tillbaka (till exempel ett brev skickas med rekommenderat brev med mottagningsbevis).
- 7.3 I vilket fall som helst måste Kunden ange en önskan om att ångra sig utan tvetydighet och otvetydig.
- 7.4 När HOORTRADE tar emot ångerblanketten ifylld, kommer den skickar Kunden utan dröjsmål en bekräftelse på mottagande av sitt uttag på ett varaktigt medium, till den e-postadress som tillhandahålls av kunden vid beställning.
- 7.5 All retur av en produkt från kunden till HOORTRADE innan mottagande av mottagningsbeviset och/eller en skriftlig bekräftelse från HOORTRADE och nämner platsen/platsen till vilken denna produkt måste vara returneras, kommer att vägras av HOOTRADE och returneras till avsändaren.
- 7.6 I vilket fall som helst kommer kunden att vara skyldig att returnera produkterna till HOORTRADE eller någon annan person utsedd av HOORTRADE, utan onödigt dröjsmål och senast inom fjorton (14) dagar efter den meddelande om sitt beslut att dra sig ur. I alla fall Kunden måste returnera produkten/produkterna i fråga till HOORTRADE i original förpackning, inklusive de skickade instruktionerna och/eller eventuella tillbehör.
-
7.7 För detta ändamål, och med tanke på produkternas natur, HOORTRADE
erbjuder Kunden en tjänst för att returnera Produkter på grund av
deras volym och/eller vikt. Kostnaderna för att returnera produkterna
är täckta av fasta kostnader på 26,45 euro inklusive moms per paket +
rörlig kostnader beroende på paketets vikt (se tabellen nedan).
VIKT PÅ FÖRPACKNING TILL (i KG) KOSTNADER FÖR ÅTERKOMMANDE PER PAKET moms ingår 1 46,85 € 2 47,75 € 3 48,65 € 4 49,56 € 5 50,46 € 6 51,36 € 7 52,26 € 8 53,17 € 9 54,07 € 10 54,97 € 11 55,87 € 12 56,78 € 13 57,68 € 14 58,58 € 15 59,48 € 16 60,39 € 17 61,29 € 18 62,19 € 19 63,09 € 20 64,00 € 21 64,90 € 22 65,80 € 23 66,70 € 24 67,61 € 25 68,51 € 26 69,41 € 27 70,31 € 28 71,21 € 29 72,12 € 30 73,02 € All användbar verifiering utförs under alla omständigheter av HOORTRADE vid mottagande av produkterna. För att HOORTRADE ska kunna genomföras nödvändiga kontroller och hantera sin begäran om uttag på bästa sätt villkor rekommenderar HOORTRADE starkt att Kunden skickar honom ett foto av den/de returnerade produkten/produkterna och paketet/paketen innan avsändande. HOORTRADE ber Kunden att ta bort transportetiketterna på paketen. Varor som returneras ofullständiga, skadade, skadade pga felaktig hantering av kunden kommer inte att återbetalas i sin helhet. HOORTRADE kommer att kommunicera till kunden värdet av ersättning motsvarande den lidna skadan.
- 7.8 I händelse av utövande av sin ångerrätt av Kund, alla belopp som kunden betalat kommer att återbetalas till honom av HOORTRADE, utan onödigt dröjsmål, inom fjorton (14) dagar från den datum då HOORTRADE informeras om Kundens beslut att dra tillbaka. Motsvarande returkostnader kommer att dras av från återbetalat belopp. Denna återbetalning kan skjutas upp tills produkterna återvinns eller tills konsumentkunden har tillhandahållit bevis på leverans av dessa produkter med ett fotografi av produkten och paketet, det valda datumet är det första av dessa evenemang. Återbetalning kommer att göras med samma betalningsmedel som det används vid beställning, såvida inte kunden uttryckligen samtycker till användningen av annat betalningsmedel och förutsatt att ersättning ger inte upphov till några kostnader för Kunden.
8. PRODUKTERNAS GARANTI
LEGALA GARANTIER
När konsumenten agerar som en juridisk garanti för överensstämmelse har
konsumenten en period på två år från leveransen av varorna att agera;
han kan välja mellan att reparera eller byta ut varan, med förbehåll för
kostnadsvillkoren föreskrivs i artikel L.217-9 i konsumentlagen; Förutom
begagnade varor är det undantaget från att styrka bristens existens
varans överensstämmelse under de 24 månaderna efter leveransen av de
goda.
Den lagliga garantin för överensstämmelse gäller oberoende av ev
kommersiell garanti beviljad.
Konsumenten kan besluta att genomföra garantin mot dolda defekter på det
sålda föremålet i den mening som avses i artikel 1641 i den civillagen,
om inte säljaren har föreskrivit att han inte blir bunden av någon
garanti; i händelse av genomförande av denna garanti, köparen har valet
mellan lösningen av försäljningen eller en nedsättning av
försäljningspriset i enlighet med artikel 1644 i Civil Koda. Han har en
period på två år från upptäckten av defekten.
Det kan inte uppskjuta, avbryta eller avbryta begränsningen medföra att
preskriptionstiden förlängs utöver tjugo år från dagen för rättens
födelse enl artikel 2232 i civillagen.
Alla produkter som repareras inom ramen för den lagliga garantin för överensstämmelse drar nytta av en förlängning av denna garanti med sex månader.
- 8.1 Alla produkter som förvärvats på webbplatsen omfattas av följande lagar garantier enligt civillagen och konsumentlagen.
- 8.2 Kunden är dock vederbörligen informerad om att varje ändring, skärning, personalisering av en eller flera delar av Produkterna levereras förhindrar tillämpningen av tillhörande rättsliga garantier, definieras nedan.
LEGLIG GARANTI FÖR KONFORMITET
- 8.3 Enligt artiklarna L.217-4 och följande i konsumentlagen, säljaren är skyldig att leverera varor som överensstämmer med avtalet slutit med konsumenten Kunden och att svara på eventuella brister överensstämmelse som existerar under leveransen av produkten. Garantin överensstämmelse får utövas om ett fel skulle föreligga den dagen tar produkten i besittning.
- 8.4 Däremot när felet har uppkommit inom 24 månader efter detta datum, antas den uppfylla detta villkor. Men i enlighet med artikel L.217-7 i konsumentlagen, "kan säljaren utmana denna presumtion om den inte är förenlig med arten av [Produkt] eller den påstådda bristen på överensstämmelse”. I det här avseendet, HOORTRADE kan analysera den omtvistade produkten för att avgöra huruvida det noterade defektet fanns på dagen för leveransen av Produkt till kunden. Å andra sidan, efter denna period av 24 månader, blir det upp till Kunden att bevisa att defekten förelåg vid tidpunkten för tillträde av produkten.
- 8.5 I enlighet med artikel L.217-9 i konsumentlagen, "i vid bristande överensstämmelse väljer köparen mellan reparationen och utbyte av varorna. Säljaren får dock inte gå vidare enligt köparens val om detta val medför a uppenbart oproportionerlig kostnad i förhållande till den andra metoden, med hänsyn till varans värde eller betydelsen av defekt. Han måste då fortsätta, om detta inte är omöjligt, enligt den metod som inte valts av köparen”.
LEGLIG GARANTI MOT DOLD DEFEKT
- 8.6 Enligt artiklarna 1641 till 1649 i civillagen, kunden kan begära utövande av garantin mot dolda defekter om de uppvisade defekterna inte framkom vid köpet, är före köpet och är tillräckligt allvarliga (defekten måste antingen göra produkten olämplig för den användning den är avsedd för, eller minska denna användning i sådan utsträckning att köparen inte skulle ha gjort det köpt produkten eller inte skulle ha köpt den till ett sådant pris om han hade upplevt defekten).
- 8.7 Klagomål, begäran om ersättning för en produkt som inte uppfyller kraven måste göras per post eller via kontaktformuläret avsett för detta ändamål och tillgänglig på webbplatsen från kundområdet. Kunden kommer återbetalas genom banköverföring för beloppet för sin beställning. Kostnaderna av återbetalningsförfarandet (särskilt returfraktkostnaderna för den berörda produkten) kommer att förbli HOORTRADEs ansvar.
KOMMERSIELL GARANTI
- 8.8 Utan att det påverkar rätten att dra nytta av gällande lagliga garantier, som nämnts ovan och för vilka HOORTRADE förblir bundet för att garantera överensstämmelsen hos produkterna, kan kunden dra nytta av en ytterligare kommersiell garanti, beroende på produkten/produkterna förvärvat.
- 8.9 Den kommersiella garantin är föremål för betalning. Villkoren för tillämpning av garantin beskrivs här. Varaktigheten och beloppet för den kommersiella garantin anges också på kundens faktura som finns i hans kundområde.
9. ANSVAR
- 9.1 Var och en av parterna tar ansvar för konsekvenserna till följd av dess fel, fel eller utelämnanden och orsakar direkt skada för motparten.
KUNDENS ANSVAR
- 9.2 Kunden är ensam ansvarig för kvalitet, precision, relevansen och riktigheten av den information han tillhandahåller på webbplatsen för syftet med att lägga och validera sin beställning. Något fel från hans sida angående den information som meddelats HOORTRADE när han placerade sin beställa och sannolikt kommer att påverka leveransen av de beställda produkterna ge upphov till en ny fakturering av HOORTRADE av de kostnader som är nödvändiga för att tillhandahålla en ny leverans. HOORTRADEs ansvar kan i nr vara engagerad i detta avseende.
- 9.3 Kunden är ensam ansvarig gentemot HOORTRADE och, var tillämplig, tredje part för alla skador, av vilken karaktär som helst, orsakas av information som kommunicerats, överförts eller sprids på i samband med tilldelningen av dess beställning och tillämpningen av dessa T&CS, samt eventuella brott från dess sida av dessa avtalsvillkor.
- 9.4 Kunden är ensam ansvarig för valet av Produkter som han beställer via sajten.
- 9.5 Montering och montering av den/de levererade produkten utförs ut under kundens fulla ansvar. På samma sätt, vilken som helst eventuell skärning av produkten eller modifiering av en del som består av Produkten utförs under eget ansvar av Kund. Under inga omständigheter kan HOORTRADE hållas ansvarigt för en sammansättning som inte följer konstens regler eller med monterings- och användningsanvisningar.
- 9.6 För att säkerställa korrekt hantering av kundens klagomål, Kunden måste undersöka skicket och innehållet i hans paket på leveransdag för att formulera nödvändiga reservationer enligt de villkor som avses i artikel 5) och underrätta omedelbart till HOORTRADE via kontaktformuläret eventuella defekter. I händelse av en defekt noterat, får kunden inte fortsätta med monteringen av Produkt före behandlingen av hans klagomål av HOORTRADE (se handläggningstider i artikel 8.9 i dessa T&CS). I händelse av montering av produkten kan HOORTRADE inte hållas ansvarig för defekter som observerats när produkten har monterats. Följaktligen, om Kunden informerar inte HOORTRADE om förekomsten av en defekt del och monterar den som en del av monteringen av Produkten, han kan inte förlita sig på delens bristande överensstämmelse.
- 9.7 När han anförtror montering och installation av Produkten förvärvat till en professionell tjänsteleverantör eller installatör från tredje part, den senare förblir ensam ansvarig för sammansättningen, medlen implementeras för detta ändamål och eventuell skada som kan uppstå för Kund. och/eller produkten vid tillfället eller i slutet av dess installation. HOORTRADEs ansvar kan inte i något fall vara engagerad i detta avseende. Varje begäran till HOORTRADEs efterförsäljning tjänsten i detta fall kommer att avvisas av HOORTRADE. Alla möjliga defekt i strukturen eller formen på en del av produkten innan dess montering, borrning etc. skall i detta fall anmälas till HOORTRADE utan dröjsmål, det anges att Kunden då åtar sig att avbryta den församling som anförtrotts tredje man professionell. HOORTRADE kan inte hållas ansvarigt för defekten observeras om den omtvistade delen har installerats eller införlivats i Produktens struktur, trots meddelandet som skickats till HOORTRADE.
ANSVAR FÖR HOORTRADE
- 9.8 HOORTRADE genomför alla nödvändiga åtgärder för att säkerställa Kunden tillhandahåller kvalitetsprodukter och under optimala förhållanden. HOORTRADE tar fullt ansvar för de produkter som erbjuds Kunder på webbplatsen och kommer enbart att hantera potentiella klagomål relaterade till nämnda produkter.
- 9.9 HOORTRADE kan dock inte hållas ansvarig för eventuell skada, som skulle hänföras antingen till kunden själv eller till oförutsägbar och oöverstiglig händelse av en tredje part som inte är relaterad till avtalet, eller till ett fall av force majeure.
- 9.10 Vidare kan det inte hållas ansvarigt i händelse av skada som kunden lidit i samband med felaktig användning eller montering/montering av produkterna som inte överensstämmer med instruktionerna, om denna installation utförs av Kunden själv eller en tjänst leverantör. tredje part på uppdrag av kunden.
- 9.11 I händelse av ett kundklagomål relaterat till ett fel noterat på en produkt åtar sig HOORTRADE att bekräfta mottagandet av Kundens begäran inom fyrtioåtta (48) arbetstimmar från mottagandet av kundens fullständiga fil (referens, kvantitet, foton, ev information som begärts av HOORTRADE). Vid defekt noterat på en Produkt och bekräftad av HOORTRADE åtar sig HOORTRADE att erbjuda Kunden en lösning anpassad till hans begäran inom fjorton kalenderdagar från bekräftelsen av hanteringen av klagomålet.
10. FORCE MAJEURE
- 10.1 "Force majeure" definieras som varje händelse utanför någons kontroll av parterna och som inte rimligen kan förutses vid tidpunkten för ingåendet av det avtal som upprättats mellan HOORTRADE och Klient. En sådan händelse kommer att kännetecknas när partiet, offer för en sådan händelse, hindras från att på ett korrekt sätt fullgöra sitt avtal förpliktelser, trots genomförandet av lämpliga och lämpliga åtgärder för att begränsa dess effekter.
- 10.2 Ingen av parterna kommer att hållas ansvarig gentemot den andra för underlåtenhet att fullgöra eller förseningar i fullgörandet av en förpliktelse som härrör från dessa T&CS som skulle bero på den andra partens faktum i följd vid inträffandet av ett fall av force majeure, som erkänns och definieras av fransk rättspraxis.
- 10.3 Fallet av force majeure avbryter skyldigheterna som härrör från dessa T&CS under hela dess existens och ingen av parterna kan under denna tid giltigt göra gällande att det föreligger ett sådant fall av force majeure i den mening som avses i artikel 1218 i civillagen för att motivera slutet på sitt avtalsförhållande med annat parti. Men om fallet av force majeure hade en varaktighet på existens mer än trettio (30) dagar i följd, skulle det ge upphov till automatisk uppsägning av dessa villkor och villkor av en eller annan av de parter, åtta (8) dagar efter att ett rekommenderat brev skickats med mottagningsbevis som underrättar detta beslut.
11. IMMATERIELL EGENDOM
- 11.1 Webbplatsen, såväl som databaser, texter, dokument, information, bilder, fotografier, grafik, logotyper eller annan data är skyddade enligt artiklarna L.111-1 och följande i Intellectual Fastighetskod och förbli HOORTRADEs exklusiva egendom eller, var tillämpliga, av deras respektive ägare från vilka HOORTRADE har erhållit nödvändiga drifttillstånd.
- 11.2 HOORTRADE förblir ägare till alla immateriella rättigheter arkiverat och registrerat hos National Institute of Intellectual Egendom (INPI) och relaterad till webbplatsen, såväl som alla intellektuella äganderätt och upphovsrätt. författare med anknytning till någon annan särskiljande tecken som tillhör honom.
- 11.3 All reproduktion och/eller representation, nedladdning, översättning, anpassning, exploatering, distribution, spridning och/eller kommunikation, i någon form, oavsett om det är kommersiellt eller inte, av hela eller delar av webbplatsen eller någon av rättigheterna immateriella rättigheter att tillhöra HOORTRADE är strängt förbjudet. Kunden också avstår från varje handling och varje handling som sannolikt direkt eller indirekt gör intrång i HOORTRADEs immateriella rättigheter.
- 11.4 Vid intrång i den immateriella äganderätten rättigheter relaterade till webbplatsen eller rättigheterna för HOORTRADE, kunden uppmanas att rapportera det till HOORTRADE via kontaktformuläret i kundområde på webbplatsen.
12. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER
- 12.1 Kunden informeras om att skapandet av hans personliga konto samt placering och validering av hans beställning på webbplatsen ge upphov till insamling och bearbetning av HOORTRADE av personliga uppgifter om honom, vars användning omfattas av bestämmelserna i Lag nr 78-17 av den 6 januari 1978 om databehandling, filer och Freedoms and European Regulation 2016/679 av den 27 april 2016 som avser skydd för enskilda med avseende på behandling av personuppgifter. personlig natur och den fria rörligheten för sådan data (nedan kallad "GDPR").
- HOORTRADE tillhandahåller en integritetspolicy för kunden på sin webbplats tillgänglig på följande URL-adress www.casanoov.fr/privacy/ - www.casanoov.be/privacy/ - www.casanoov.it/privacy/ - www.casanoov.es/privacy/ - www.casanoov.de/privacy/ - www.casanoov.nl/privacy/ - www.casanoov.pl/privacy/ - www.casanoov.lu/privacy/ - www.casanoov.pt/privacy/ - www.casanoov.at/privacy/ - www.casanoov.ie/privacy/ - www.casanoov.dk/privacy/ - www.casanoov.fi/privacy/ - www.casanoov.se/privacy/ - www.casanoov.co.uk/privacy/ - www.casanoov.cz/privacy/ - www.casanoov.gr/privacy/ - www.casanoov.hr/ - www.casanoov.hu/privacy/ - www.casanoov.lt/privacy/ - www.casanoov.lv/privacy/ - www.casanoov.ro/privacy/ - www.casanoov.si/privacy/ - www.casanoov.sk/privacy/ och beskriver principer för insamling och behandling av personuppgifter som tillämpas av HOORTRADE, samt de rättigheter som Kunden har gentemot sin data.
13. SPRÅK I villkoren
- 13.1 Dessa villkor är skrivna på franska.
- 13.2 I händelse av att de skulle översättas till en eller flera språk, kommer endast versionen av texten på franska att råda i händelse av en tvist.
14. RÄTT TILLÄMPLIG OCH JURISDIKTIONSKOMPETENS
- 14.1 Dessa villkor och villkor regleras av fransk lag.
- 14.2 I händelse av en tvist som dessa Allmänna villkor (eller en av deras klausuler) och/eller relationerna mellan parterna skulle kunna ge upphov till Kunden kan beslagta, efter eget val, utöver en av de jurisdiktioner som är territoriellt behöriga enligt civillagen förfarande, jurisdiktionen för den plats där han bodde vid tidpunkten för ingåendet av avtalet eller inträffandet av den skadliga händelsen.
- 14.3 Enligt artikel L.612-1 i konsumentlagen erinras det att "varje konsument har rätt att fritt vända sig till en konsument medlare i syfte att lösa tvisten i godo mellan honom och ett proffs. För detta ändamål garanterar den professionella konsumenten effektiv användning av ett konsumentförmedlingssystem”.
- 14.4 I enlighet med förordning nr. 2015-1033 den 20 augusti 2015 och tillämpningsföreskrift nr. 2015-1382 av den 30 oktober 2015, eventuella s.k konsumenttvist eller tvist, med förbehåll för artikel L.612-2 i konsumentlagstiftning, kan bli föremål för en uppgörelse i godo av medling med CMAP – Center for Mediation and Arbitration of Paris.
-
14.5 För att överlämna sin tvist till medlaren kan Kunden:
- - fyll i formuläret på CMAP-webbplatsen: www.mediateur-conso.cmap.fr; Eller,
- - skicka sin förfrågan med vanlig eller rekommenderad post till CMAP Médiation Consumption, 39 avenue Franklin D. Roosevelt, 75008 PARIS; Eller,
- - skicka ett e-postmeddelande till consumer@cmap.fr.
- 14.6 Det erinras om att medling inte är obligatorisk, om inte annat föreskrivs i lag, och föreslås för att lösa tvister genom undvika att vända sig till rättvisa
BILAGA 1 – MODELL FÖR FORM FÖR ÅTERTAGANDE
(Fyll i och skicka tillbaka detta formulär endast om du vill dra tillbaka det från KONTRAKTET)
Till HOORTRADEs uppmärksamhet, 83-85 boulevard du parc de l'Artillerie - 69007 LYON - Frankrike
Jag meddelar dig härmed att jag frånträder avtalet avseende
ordernummer :
Och angående produkten(erna) nedan:
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
Mottaget den: __ / __/ ____
Jag accepterar returtjänsten som erbjuds av Hoortrade (punkt 7.7 i Villkor)
Datum: __ / __ / ____
Underskrift (endast vid meddelande om detta formulär på papper):
BILAGA 2 – LISTA ÖVER POSTNUMMER SOM INTE LEVERERAS MED HOORTRADE
Land | Stad | Postnummer |
---|---|---|
Frankrike | ||
LOIX | 17111 | |
ILE D'AIX | 17123 | |
ST GEORGES D'OLERON | 17190 | |
ST PIERRE D'OLERON | 17310 | |
ST TROJAN LES BAINS | 17370 | |
ST MARTIN EN RE | 17410 | |
CHATEAU D'OLERON | 17480 | |
DOLUS D'OLERON | 17550 | |
LE BOIS PLACE EN RE | 17580 | |
ARS EN RE | 17590 | |
LA FLOTTE | 17630 | |
ST DENIS D'OLERON | 17650 | |
LA COUARDE SUR MER | 17670 | |
ST MARIE EN RE | 17740 | |
LA BREE LES BAINS | 17840 | |
LES PORTES EN RE | 17880 | |
RIVEDOUX PLAGE | 17940 | |
CORSE | 20000 ➜ 20999 | |
ILE DE BREHAT | 22870 | |
ILE D'OUESSANT | 29242 | |
ILE DE BATZ | 29253 | |
ILE DE MOLENE | 29259 | |
ILE TUDY | 29980 | |
ILE DE SEIN | 29990 | |
BELLE ILLE (LE PALAIS) | 56360 | |
GROIX | 56590 | |
ILES AUX MOINES | 56780 | |
ILE D'ARZ | 56840 | |
ILE D'YEU | 85350 | |
Tyskland | ||
Hiddensee | 18565 | |
Pellworm | 25846 - 25847 - 25849 | |
Hallig Hooge | 25859 | |
Langeneß | 25863 | |
Hallig Oland / Hallig Gröde / Habel | 25869 | |
Föhr (Wyk) | 25929 ➜ 25933 | |
Föhr | 25938 | |
Föhr (Nieblum) | 25939 | |
Amrum (Wittdün) | 25940 ➜ 25942 25946 |
|
Amrum (Nebel) | 25947 ➜ 25949 | |
Amrum (Norddorf) | 25952 ➜ 25955 | |
Sylt (Westerland) | 25961 ➜ 25970 | |
Sylt (Sylt-Ost) | 25980 - 25985 - 25986 | |
Sylt (Rantum) | 25988 | |
Sylt (List) | 25989 - 25990 | |
Sylt (Wenningstedt) | 25992 ➜ 25994 25996 ➜ 25999 |
|
Langeoog | 26465 | |
Spiekeroog | 26474 | |
Wangerooge | 26486 | |
Norderney | 26548 | |
Juist | 26571 | |
Baltrum | 26579 | |
Borkum | 26757 | |
Helgoland | 27498 | |
Neuwerk | 27499 | |
Frauenchiemsee | 83256 | |
Kroatien | ||
Rab | 51280 - 51281 | |
Krk | 51500 51511 ➜ 51517 51521 ➜ 51523 |
|
Cres | 51555 ➜ 51557 51559 |
|
Losinj | 51550 - 51551 - 51554 - 51564 | |
Ilovik | 51552 | |
Susak | 51561 | |
Unije | 51562 | |
Ciovo | 21220 - 21223 - 21224 | |
Drvenik | 21225 | |
Solta | 21430 - 21432 | |
Brac | 21400 21403 ➜ 21405 21410 - 21412 - 21413 - 21420 21423 ➜ 21426 |
|
Hvar | 21450 - 21454 - 21460 - 21462 - 21463 21465 ➜ 21467 21469 |
|
Vis | 21480 - 21483 - 21485 | |
Kolocep | 20221 | |
Lopud | 20222 | |
Sipan | 20223 | |
Mljet | 20224 ➜ 20226 | |
Lastovo | 20290 | |
Korcula | 20260 - 20263 - 20264 - 20270 20271 ➜ 20275 |
|
Krapanj | 22231 | |
Zlarin | 22232 | |
Prvic Luka | 22233 | |
Prvic Sepurine | 22234 | |
Kaprije | 22235 | |
Zirje | 22236 | |
Murter | 22240 22242 ➜ 22244 |
|
Pag | 23249 ➜ 23251 53291 -53294 - 53296 |
|
Vir | 23234 | |
Olib | 23296 | |
Silba | 23295 | |
Premuda | 23294 | |
Molat | 23292 | |
Ist | 23293 | |
Sestrunj | 23291 | |
Ugljan | 23271 ➜ 23275 | |
Pasman | 23212 23262 ➜ 23264 |
|
Dugi Otok | 23281 - 23282 23285 ➜ 23287 |
|
Rava | 23283 | |
Veli Iz | 23284 | |
Danmark | ||
Rønne | 3700 | |
Aakirkeby | 3720 | |
Nexø | 3730 | |
Svaneke | 3740 | |
Østermarie | 3751 | |
Gudhjem | 3760 | |
Allinge | 3770 | |
Klemensker | 3782 | |
Hasle | 3790 | |
Sejerø | 4592 | |
Aero | 5960 | |
Ærøskøbing | 5970 | |
Søby Ærø | 5985 | |
Fanø | 6720 | |
Fur | 7884 | |
Samsø | 8305 | |
Anholt | 8592 | |
Læsø | 9940 - 9950 - 9960 | |
Spanien | ||
Îles Baléares | 07xxx | |
Badajoz | 06000 ➜ 06019 06010 ➜ 06012 06070 - 06071 - 06080 |
|
La Pilara | 06009 | |
Base Aerea Talavera Real | 06050 | |
Olivenza | 06100 | |
Cheles | 06105 | |
San Benito De La Contienda | 06106 | |
Villarreal | 06107 | |
Santo Domingo - San Jorge De Alor | 06108 | |
San Rafael De Olivenza - San Francisco De Olivenza | 06109 | |
Villanueva Del Fresno | 06110 | |
Oliva De La Frontera | 06120 | |
Zahinos | 06129 | |
Valverde De Leganes | 06130 | |
Alconchel | 06131 | |
Higuera De Vargas | 06132 | |
Taliga | 06133 | |
Valencia Del Mombuey | 06134 | |
Talavera La Real | 06140 | |
Santa Marta | 06150 | |
Barcarrota | 06160 | |
Alvarado - La Albuera | 06170 | |
Almendral | 06171 | |
Torre De Miguel Sesmero | 06172 | |
Nogales | 06173 | |
Salvaleon | 06174 | |
Salvatierra De Los Barros | 06175 | |
La Morera - La Parra | 06176 | |
Valle De Matamoros | 06177 | |
Valle De Santa Ana | 06178 | |
Gevora Del Caudillo | 06180 | |
Sagrajas | 06181 | |
Alcazaba | 06182 | |
Novelda Del Guadiana | 06183 | |
Pueblonuevo Del Guadiana | 06184 | |
Valdelacalzada | 06185 | |
Guadiana Del Caudillo | 06186 | |
Guadajira | 06187 | |
La Roca De La Sierra | 06190 | |
Puebla De Obando | 06191 | |
Villar Del Rey | 06192 | |
Botoa - Puente De Zapaton | 06193 | |
Valdebotoa | 06194 | |
Balboa - Villafranco Del Guadiana | 06195 | |
Aldea Del Cura - Aldea De Retamal - Cortegana - Corte De Peleas | 06196 | |
Entrin Alto - Entrin Bajo | 06197 | |
Almendralejo | 06200 | |
Aceuchal | 06207 | |
Villalba De Los Barros | 06208 | |
Solana De Los Barros | 06209 | |
Torremegia | 06210 | |
Villafranca De Los Barros | 06220 | |
Ribera Del Fresno | 06225 | |
Hinojosa Del Valle | 06226 | |
Llera | 06227 | |
Hornachos | 06228 | |
Puebla Del Prior | 06229 | |
Los Santos De Maimona | 06230 | |
Fuente De Cantos | 06240 | |
Calzadilla De Los Barros | 06249 | |
Bienvenida | 06250 | |
Monesterio | 06260 | |
Segura De Leon | 06270 | |
Fuentes De Leon | 06280 | |
Usagre | 06290 | |
Montemolin | 06291 | |
Calera De Leon | 06292 | |
Cabeza La Vaca | 06293 | |
Zafra | 06300 | |
Puebla De Sancho Perez | 06310 | |
Medina De Las Torres | 06320 | |
Atalaya | 06329 | |
Valencia Del Ventoso | 06330 | |
Fregenal De La Sierra | 06340 | |
Higuera La Real | 06350 | |
Fuente Del Maestre | 06360 | |
Burguillos Del Cerro | 06370 | |
Valverde De Burguillos | 06378 | |
Jerez De Los Caballeros | 06380 | |
Valuengo | 06389 | |
Brovales - La Bazana | 06389 | |
Feria | 06390 | |
La Lapa | 06391 | |
El Raposo | 06392 | |
Alconera | 06393 | |
Bodonal De La Sierra | 06394 | |
Don Benito | 06400 | |
Conquista - Torrefresneda - Santa Amalia - Valdehornillos | 06410 | |
Medellin | 06411 | |
Hernan Cortes - Ruecas - Vivares | 06412 | |
Mengabril | 06413 | |
Yelbes | 06415 | |
Castuera | 06420 | |
Monterrubio De La Serena | 06427 | |
Puerto Hurraco | 06428 | |
Benquerencia De La Serena - Puerto Mejorada | 06429 | |
Zalamea De La Serena | 06430 | |
Esparragosa De La Serena | 06439 | |
Malpartida De La Serena | 06440 | |
Higuera De La Serena | 06441 | |
Retamal De Llerena | 06442 | |
Campillo De Llerena | 06443 | |
Valencia De Las Torres | 06444 | |
Higuera De Llerena | 06445 | |
San Cristobal De Zalamea | 06446 | |
Quintana De La Serena | 06450 | |
Valle De La Serena | 06458 | |
La Guarda | 06459 | |
Campanario | 06460 | |
Magacela | 06468 | |
La Coronada | 06469 | |
Guareña | 06470 | |
Villagonzalo | 06473 | |
Valdetorres | 06474 | |
Oliva De Merida | 06475 | |
Palomas | 06476 | |
Puebla De La Reina | 06477 | |
Manchita | 06478 | |
Cristina | 06479 | |
Montijo | 06480 | |
La Nava De Santiago | 06486 | |
Cordobilla De Lacara | 06487 | |
Carmonita | 06488 | |
Lacara, De (Poblado) | 06489 | |
Puebla De La Calzada | 06490 | |
Lobon | 06498 | |
Barbaño | 06499 | |
San Vicente De Alcantara | 06500 | |
Alburquerque | 06510 | |
La Codosera | 06518 | |
Bacoco - Benavente - El Marco - La Rocita De Mayorga | 06519 | |
Cabeza Del Buey | 06600 | |
Peñalsordo | 06610 | |
Zarza Capilla | 06611 | |
Capilla | 06612 | |
Helechal | 06613 | |
Almorchon | 06614 | |
Nava, La (De Almorchon) | 06615 | |
Esparragosa De Lares | 06620 | |
Puebla De Alcocer | 06630 | |
Talarrubias | 06640 | |
Siruela | 06650 | |
Sancti-Spiritus | 06655 | |
Garlitos | 06656 | |
Risco | 06657 | |
Tamurejo | 06658 | |
Baterno | 06659 | |
Fuenlabrada De Los Montes | 06660 | |
Herrera Del Duque | 06670 | |
Villarta De Los Montes | 06678 | |
Peloche | 06679 | |
Castilblanco | 06680 | |
Valdecaballeros | 06689 | |
Garbayuela | 06690 | |
Pantano De Cijara | 06691 | |
Helechosa De Los Montes | 06692 | |
Villanueva De La Serena | 06700 | |
Entrerrios | 06710 | |
Gargaligas | 06711 | |
Zurbaran | 06712 | |
Los Guadalperales | 06713 | |
La Haba | 06714 | |
Rena | 06715 | |
Villar De Rena | 06716 | |
Palazuelo | 06717 | |
Puebla De Alcollarin | 06717 | |
Castillo De La Encomienda | 06718 | |
El Torviscal | 06719 | |
Valdivia | 06720 | |
Acedera - Obando | 06730 | |
Vegas Altas | 06731 | |
Orellana La Vieja | 06740 | |
Orellana De La Sierra | 06750 | |
Navalvillar De Pela | 06760 | |
Casas De Don Pedro | 06770 | |
Merida | 06800 | |
Calamonte | 06810 | |
Don Alvaro | 06820 | |
La Zarza | 06830 | |
Alange | 06840 | |
Arroyo De San Servan | 06850 | |
Esparragalejo | 06860 | |
La Garrovilla | 06870 | |
Torremayor | 06880 | |
Valverde De Merida | 06890 | |
Mirandilla | 06891 | |
Trujillanos | 06892 | |
San Pedro De Merida | 06893 | |
Aljucen | 06894 | |
El Carrascalejo | 06894 | |
Llerena | 06900 | |
Puebla Del Maestre | 06906 | |
Pallares | 06907 | |
Santa Maria La Nava | 06908 | |
Trasierra | 06909 | |
Granja De Torrehermosa | 06910 | |
Peraleda Del Zaucejo | 06919 | |
Azuaga | 06920 | |
Valverde De Llerena | 06927 | |
Malcocinado | 06928 | |
La Cardenchosa | 06929 | |
Berlanga | 06930 | |
Maguilla | 06939 | |
Ahillones | 06940 | |
Villagarcia De La Torre | 06950 | |
Casas De Reina | 06960 | |
Reina | 06970 | |
Fuente Del Arco | 06980 | |
Bohonal | 13110 | |
Estland | ||
Kihnu | 88001 ➜ 88005 | |
Osmussaare | 91217 | |
Vormsi | 91301 ➜ 91320 | |
Hiiuma | 92001 ➜ 92420 | |
Saaremaa | 93001 ➜ 94799 96027 - 96098 |
|
Piirissaare | 62601 | |
Finland | ||
Helsinki | 00190 | |
Tirmo | 07360 | |
Pellinki | 07370 | |
Suurpellinki | 07390 | |
Barösund | 10270 | |
Tammisaari | 10600 | |
Velkua | 21195 | |
Lillandet | 21650 | |
Nauvo | 21660 | |
Pärnäinen | 21670 | |
Nötö | 21680 | |
Korppoo | 21710 | |
Korpoström | 21720 | |
Utö | 21740 | |
Norrskata | 21750 | |
Houtskari | 21760 | |
Mossala | 21770 | |
Emkarby | 22220 | |
Eckerö | 22270 | |
Storby | 22271 | |
Pålsböle | 22310 | |
Tjudö | 22330 | |
Geta | 22340 | |
Kastelholm | 22520 | |
Sund | 22530 | |
Vårdö | 22550 | |
Lemland | 22610 | |
Lumparland | 22630 | |
Föglö | 22710 | |
Sottunga | 22720 | |
Mariehamn | 22100 - 22101 - 22120 - 22140 - 22160 | |
Gottby | 22130 | |
Jomala | 22150 | |
Emkarby | 22220 | |
Hammarland | 22240 | |
Eckerö | 22270 - 22271 | |
Pälsböle | 22310 | |
Ödkarby | 22320 | |
Tjudö | 22330 | |
Geta | 22340 | |
Godby | 22410 - 22411 | |
Saltvik | 22430 | |
Kastelholm | 22520 | |
Sund | 22530 | |
Lemland | 22610 | |
Lumparland | 22630 | |
Föglö | 22710 | |
Sottunga | 22720 | |
Kökar | 22730 | |
Seglinge | 22810 | |
Kumlinge | 22820 | |
Enklinge | 22830 | |
Lappoby-Åland | 22840 | |
Torsholma | 22910 | |
Brändö - Åland | 22920 | |
Fiskö | 22930 | |
Åva | 22940 | |
Jurmo - Åland | 22950 | |
Värdö | 22550 | |
Åva | 22940 | |
Iniö | 23390 | |
Angelniemi | 25230 | |
Hiittinen | 25940 | |
Rosala | 25950 | |
Högsåra | 25960 | |
Kesälahti | 59800 | |
Suurikylä | 59810 | |
Purujärvi | 59820 | |
Isokyrö | 61500 | |
Lehmäjoki | 61520 | |
Orismala | 61550 | |
Orisberg | 61560 | |
Norinkylä | 61840 | |
Kristiinankaupunki | 64100 | |
Tiukka | 64140 | |
Närpes | 64200 | |
Kalax | 64210 | |
Yttermark | 64220 | |
Närpes St | 64230 | |
Böle | 64240 | |
Pjelax | 64250 | |
Kaskinen | 64260 | |
Lapväärtti | 64300 | |
Dagsmark | 64320 | |
Karijoki | 64350 | |
Myrkky | 64370 | |
Metsälä | 64440 | |
Kallträsk | 64450 | |
Härkmeri | 64460 | |
Skaftung | 64480 | |
Siipyy | 64490 | |
Nämpnäs | 64510 | |
Norrnäs | 64530 | |
Rangsby | 64550 | |
Övermark | 64610 | |
Teuva | 64700 | |
Perälä | 64720 | |
Horo | 64740 | |
Peltola | 64760 | |
Äystö | 64770 | |
Vanhakylä | 64810 | |
Kärjenkoski | 64820 | |
Villamo | 64830 | |
Heikkilänjoki | 64840 | |
Möykky | 64850 | |
Isojoki | 64900 | |
Kodesjärvi | 64930 | |
Vaasa | 65100 - 65130 - 65170 - 65200 - 65230 - 65280 - 65300 - 65320 - 65350 - 65370 - 65380 | |
Sundom | 65410 | |
Sulva | 65450 | |
Tölby | 65460 | |
Rimal | 65470 | |
Vikby | 65480 | |
Helsingby | 65520 | |
Mustasaari | 65610 | |
Karperö | 65630 | |
Koskö | 65650 | |
Singsby | 65710 | |
Jungsund | 65730 | |
Iskmo | 65760 | |
Raippaluoto | 65800 | |
Björköby | 65870 | |
Norra Vallgrund | 65920 | |
Södra Vallgrund | 65930 | |
Söderudden | 65970 | |
Maalahti | 66100 | |
Övermalax | 66140 | |
Långåminne | 66160 | |
Korsnäs | 66200 | |
Molpe | 66210 | |
Bergö | 66220 | |
Korsbäck | 66230 | |
Petolahti | 66240 | |
Svarvar | 66260 | |
Pörtom | 66270 | |
Taklax | 66280 | |
Harrström | 66290 | |
Töjby | 66295 | |
Jurva | 66300 | |
Niemenkylä | 66320 | |
Hakko | 66330 | |
Sarvijoki | 66340 | |
Tainus | 66350 | |
Kesti | 66360 | |
Närvijoki | 66370 | |
Laihia | 66400 | |
Ruto | 66420 | |
Vedenoja | 66430 | |
Tervajoki | 66440 | |
Jakkula | 66450 | |
Haapala | 66460 | |
Jukaja | 66470 | |
Vähäkyrö | 66500 | |
Merikaarto | 66510 | |
Veikkaala | 66520 | |
Koivulahti | 66530 | |
Petsmo | 66540 | |
Västerhankmo | 66550 | |
Österhankmo | 66560 | |
Kuni | 66580 | |
Vassor | 66590 | |
Vöyri | 66600 | |
Maksamaa | 66640 | |
Bertby | 66660 | |
Kaurajärvi | 66680 | |
Kaitsor | 66710 | |
Oxkangar | 66730 | |
Nurmes | 75500 | |
Nurmes | 75530 | |
Savikylä | 75650 | |
Ylä-Luosta | 75680 | |
Valtimo | 75700 | |
Karhunpää | 75710 | |
Pajukoski | 75740 | |
Puukari | 75770 | |
Mujejärvi | 75790 | |
Ylä-Valtimo | 75840 | |
Saramo | 75890 | |
Petäiskylä | 75930 | |
Mujejärvi | 75940 | |
Kohtavaara | 75970 | |
Höljäkkä | 75990 | |
Joensuu | 80100 - 80110 - 80130 - 80140 - 80160 - 80170 - 80200 - 80210 - 80220 - 80230 - 80260 | |
Reijola | 80330 | |
Ylämylly | 80400 | |
Onttola | 80510 | |
Lehmo | 80710 | |
Kontiolahti | 80770 | |
Kontioniemi | 80780 | |
Kontioranta | 80790 | |
Paihola | 80850 | |
Kulho | 80910 | |
Kontiolahti | 81100 | |
Katajaranta | 81120 | |
Romppala | 81160 | |
Eno | 81200 | |
Louhioja | 81210 | |
Jakokoski | 81220 | |
Mönni | 81230 | |
Lehtoi | 81235 | |
Ahveninen | 81260 | |
Paukkaja | 81270 | |
Uimaharju | 81280 | |
Ukkola | 81290 | |
Haapalahti | 81295 | |
Kuismavaara | 81320 | |
Luhtapohja | 81330 | |
Tokrajärvi | 81350 | |
Sarvinki | 81360 | |
Revonkylä | 81390 | |
Tyrjänsaari | 81420 | |
Kivilahti | 81430 | |
Huhus | 81450 | |
Käenkoski | 81460 | |
Naarva | 81470 | |
Vuonisjärvi | 81560 | |
Kelvä | 81570 | |
Vuonislahti | 81590 | |
Hattuvaara | 81650 | |
Lehmikylä | 81660 | |
Lieksa | 81700 | |
Lieksa | 81720 | |
Pankakoski | 81750 | |
Jamali | 81810 | |
Kylänlahti | 81820 | |
Mätäsvaara | 81850 | |
Viekijärvi | 81860 | |
Pankajärvi | 81950 | |
Jongunjoki | 81970 | |
Heinävaara | 82110 | |
Keskijärvi | 82120 | |
Kiihtelysvaara | 82140 | |
Oskola | 82160 | |
Uskali | 82170 | |
Huhtilampi | 82180 | |
Hammaslahti | 82200 | |
Suhmura | 82210 | |
Niittylahti | 82220 | |
Nieminen | 82290 | |
Rääkkylä | 82300 | |
Oravisalo | 82310 | |
Rasivaara | 82335 | |
Tikkala | 82350 | |
Onkamo | 82360 | |
Tolosenmäki | 82380 | |
Haarajärvi | 82395 | |
Puhos | 82430 | |
Hummovaara | 82460 | |
Heinoniemi | 82490 | |
Kitee | 82500 | |
Kiteenlahti | 82510 | |
Juurikka | 82580 | |
Närsäkkälä | 82590 | |
Tohmajärvi | 82600 | |
Värtsiläv | 82655 | |
Uusi-Värtsilä | 82660 | |
Kaurila | 82670 | |
Niirala | 82675 | |
Littilä | 82685 | |
Kovero | 82710 | |
Tuupovaara | 82730 | |
Öllölä | 82750 | |
Hoilola | 82760 | |
Kaustajärvi | 82770 | |
Marjovaara | 82815 | |
Maukkula | 82820 | |
Haukivaara | 82830 | |
Pirttiaho | 82840 | |
Kinnasniemi | 82850 | |
Kokinvaara | 82865 | |
Luutalahti | 82870 | |
Mannervaara | 82880 | |
Ilomantsi | 82900 | |
Sonkaja | 82915 | |
Lehtovaara | 82960 | |
Hattu | 82967 | |
Möhkö | 82980 | |
Liperi | 83100 | |
Salokylä | 83130 | |
Puromäki | 83140 | |
Roukalahti | 83150 | |
Tutjunniemi | 83160 | |
Risti | 83320 | |
Kaatamo | 83330 | |
Kaarnalampi | 83340 | |
Viinijärvi | 83400 | |
Käsämä | 83430 | |
Vaivio | 83450 | |
Harinjärvi | 83460 | |
Ahonkylä | 83480 | |
Outokumpu | 83500 | |
Kokonvaara | 83550 | |
Kuusjärvi | 83630 | |
Varislahti | 83660 | |
Polvijärvi | 83700 | |
Kuorevaara | 83720 | |
Sotkuma | 83750 | |
Sola | 83760 | |
Horsmanaho | 83780 | |
Kinahmo | 83825 | |
Hukkala | 83830 | |
Ruvaslahti | 83835 | |
Saarivaara | 83840 | |
Martonvaara | 83855 | |
Polvela | 83870 | |
Kajoo | 83880 | |
Juuka | 83900 | |
Paalasmaa | 83910 | |
Vihtasuo | 83915 | |
Nunnanlahti | 83940 | |
Ahmovaara | 83950 | |
Koli | 83960 | |
Tuopanjoki | 83985 | |
Hailuoto | 90480 | |
Italien | ||
Förutom Sicilien och Sardinien | ||
Ventotene | 04020 | |
Ponza | 04027 | |
Sardaigne | 07000 ➜ 09999 | |
La Maddalena | 07024 | |
Asinara Cala d´Oliva | 07046 | |
Carloforte | 09014 | |
Campione* | 22060 | |
Livigno* | 23030 | |
Monte Isola | 25050 | |
Pellestrina | 30010 | |
San Pietro in Volta | 30010 | |
Burano | 30012 | |
Venezia | 30100 - 30121 | |
Sant´Elena | 30122 | |
Venezia | 30122 ➜ 30126 30131 ➜ 30133 30135 |
|
Venezia | 30141 | |
Alberoni | 30126 | |
Lido di Venezia | 30126 | |
Malamocco | 30126 | |
Giudecca | 30133 | |
Sacca Fisola | 30133 | |
Murano | 30141 | |
Cavo | 57038 | |
Cavoli | 57034 | |
Gorgona Isola | 57030 | |
La Pila | 57034 | |
Marciana | 57030 | |
Poggio | 57030 | |
Pomonte | 57030 | |
Procchio | 57030 | |
San Piero in Campo | 57034 | |
Sant´Ilario | 57034 | |
Seccheto | 57034 | |
Capoliveri | 57031 | |
Capraia Isola | 57032 | |
Marciana Marina | 57033 | |
Campo nell´ Elba | 57034 | |
Marina di Campo | 57034 | |
Pianosa Isola | 57034 | |
Porto Azzurro | 57036 | |
Carpani | 57037 | |
Magazzini | 57037 | |
Portoferraio | 57037 | |
San Giovanni | 57037 | |
Rio Marina | 57038 | |
Rio Nell´Elba | 57039 | |
Campese - Giglio Isola - Giglio Porto | 58012 | |
Île d'Elbe & Thyrréniennes | 58013 - 58018 | |
Giannutri | 58019 | |
Isole tremiti | 71040 | |
San Domino | 71040 | |
San Nicola | 71040 | |
Tremiti Isole | 71040 | |
Barano d´Ischia | 80070 | |
Buonopane | 80070 | |
Fontana | 80070 | |
Marina Grande di Capri | 80073 | |
Panza | 80075 | |
Piedimonte d´Ischia | 80077 | |
Sant´Angelo | 80070 | |
Serrara | 80070 | |
Succhivo | 80070 | |
Testaccio d´Ischia | 80070 | |
Anacapri | 80071 | |
Capri | 80073 | |
Casamicciola Terme | 80074 | |
Forio | 80075 | |
Monterone | 80075 | |
Lacco Ameno | 80076 | |
Ischia | 80077 | |
Ischia Ponte | 80077 | |
Ischia Porto | 80077 | |
Ischia San Michele | 80077 | |
Sant´Antuono D´Ischia | 80077 | |
Procida | 80079 | |
Ustica | 90010 | |
Pantelleria | 91017 | |
Favignana | 91023 | |
Lampedusa | 92010 | |
Linosa | 92010 | |
Alicudi | 98050 | |
Filicudi | 98050 | |
Panarea | 98050 | |
Stromboli | 98050 | |
Vulcano | 98050 | |
Canneto Lipari | 98052 | |
Lipari | 98055 | |
Norge | ||
Longyearbyen | 9170 | |
Svalbard | 9171 | |
Isfjord pä Svalbard | 9172 | |
Ny-Alesund | 9173 | |
Hopen | 9174 | |
Sveagruva | 9175 | |
Bjornoya | 9176 | |
Hornsund | 9177 | |
Barentsburg | 9178 | |
Pyramiden | 9179 | |
Nederländerna | ||
Vlieland | 8899 AA-ZZ |
|
Terschelling | 8881 ➜ 8884 8891 ➜ 8897 AA-ZZ |
|
Ameland | 9161 ➜ 9164 AA-ZZ |
|
Schiermonnikoog | 9166 AA-ZZ |
|
Texel | 1791 ➜ 1797 AA-ZZ |
|
Marken | 1156AA - 1156ZZ | |
Portugal | ||
Madère | 9000 ➜ 9390 9400 |
|
Açores | 9500 ➜ 9690 9700 ➜ 9950 9960 ➜ 9989 |
|
Sverige | ||
Stockholm Segeltorp | 10005 - 13025 - 13033 - 13034 - 13036 - 13038 - 13039 - 13042 - 13043 - 13055 - 13056 | |
Drottningskär | 37022 | |
Gothenburg archipelago | 43080 ➜ 43089 43095 ➜ 43097 |
|
Nordkoster | 45204 | |
Sydkoster | 45205 | |
Åstol | 47112 - 47113 | |
Dyrön | 47114 - 47115 | |
Västra Götaland | 47500 ➜ 47599 | |
Gotland | 62000 ➜ 62999 | |
Holmön | 91803 | |
Blidö | 76017 | |
Yxlan | 76018 | |
Stockholm Tomteboda | 76019 |